Vytauto g. 13, LT-67122, Lazdijai

(8 318) 51133

info@lazdijugimnazija.lt

Erasmus+ projekte „Tolerance and Equality Promote Kindness“

Lazdijų Motiejaus Gustaičio gimnazija dalyvauja tarptautiniame Erasmus+ projekte „Tolerance and Equality Promote Kindness“ (Nr.2020-1-RO01-KA229-080207_5). Kovo 26 – balandžio 1 dienomis į Guglionesi miestą (Italija) vyko 5 gimnazijos mokiniai ir 2 mokytojos.

Visi keliai veda į Romą – todėl atvykę į Italijos sostinę Romą pirmąją dieną leidomės į kelionę po vadinamąjį ,,amžinąjį miestą“. Vietinių mokinių ir mokytojų lydimi lankėme didingas bažnyčias, Romos forumą, Panteoną, Koliziejų, Ispanijos laiptus, gėrėjomės Trevi fontano įspūdingo dydžio ir grožio vaizdu. O kad sugrįžtume į Romą dar kartą, atgręžę nugaras į fontaną metėme monetą. Čia kiekvienas miesto kampas sukaupęs tiek istorijos, kiek, ko gero, nei vienas kitas pasaulio miestas.

Termoli miestas, esantis Adrijos jūros pakrantėje, Pietų Italijoje, sužavėjo mus savo nuostabiais gamtos ir architektūros vaizdais. Didinga miesto pilis, siauros, žydinčiais augalais išpuoštos siauros gatvelės, draugiški italų veidai prikaustė mūsų dėmesį. Kadaise buvęs tik žvejų uostas, dabar Termoli yra populiarus kurortas, o žvejai šviežią žuvį kiekvieną penktadienį atgabena į pakrantės turgų.

Iš Termoli vykome į Guglionesi miestą ir licėjų, kuriame buvome iškilmingai sutikti ir pasveikinti mokyklos ir vietos bendruomenės atstovų. Vėliau vyko visų projekto partnerių komandų prisistatymai ir žaidimai „Kahoot“ platformoje tolerancijos ir lygybės tema. Kitą dieną mokiniai dar turėjo galimybę dirbti grupėse pagal pateiktas užduotis, diskutuoti apie priekabiavimą ir įžeidinėjimus, ieškoti problemų sprendimo būdų, kurti video. Mokytojai diskutuoti buvo pakviesti atskiroje grupelėje,  o pietų pertraukas vėl leidome visi kartu – netgi su dainomis ir šokiais. Tačiau svarbiausia, kad šiltas bendravimas, puiki mokinių nuotaika ir anglų kalbos įgūdžių tobulinimas vienijo Italijos, Rumunijos, Bulgarijos, Turkijos ir Lietuvos mokinius.

Didelį įspūdį paliko ir visą dieną trukusi kelionė Molizės regione, lankant Altilia Sepino archeologinį muziejų po atviru dangumi – romėnų palikimą. Toliau vykome į Kampobaso miestą, Molizės regiono sostinę. Kampobaso miestas plačiai žinomas dėl geležies gaminių, kriaušių auginimo ir sūrių gaminimo. Užkopę į aukštą kalną su miesto pilimi, įsikūrusia tarp Samnijaus ir Matesų kalnynų, gėrėjomės miesto panorama ir gniaužiančiais kvapą kalnų vaizdais.

Džiaugiamės, kad turėjome galimybę patirti itališką dvasią. Likome sužavėti ne tik italų šilto ir malonaus bendravimo, bet ir pasimėgavome pasakiško skonio ledais – gelato ir tiramisu, o tokių picų ir makaronų kaip Italijoje kitur turbūt nebeparagausime.

Laukiame šio projekto dalyvių atvykstant į Lietuvą!