Vytauto g. 13, LT-67122, Lazdijai

(8 318) 51133

info@lazdijugimnazija.lt

Nuotolinė netradicinė integruota istorijos ir anglų kalbos pamoka „Karas ir pabėgėlių vaikai”

        2021 metais kovo 17 dieną  vyko su 4g klasės mokiniais,kuriems dėsto anglų kalbos mokytoja Ilona Akromienė. Pamoką vedė istorijos vyr. mokytoja Audronė Pileckienė ir anglų kalbos mokytoja metodininkė Ilona Akromienė. Pamokos uždaviniai::nusakyti pabėgėlio sąvoką bei pamokos metu panaudoję Vennus metodą užpildyti schemą, kurios pagalba įvardinti po antrojo pasaulinio karo ir šių dienų pabėgėlių du skirtumus bei du panašumus bei susipažinti su esama pabėgėlių situacija pasaulyje bei įvardinti būdus kaip spręsti šią problemą. Pamoka vyko nuotoliniu būdu Microsoft Teams programa.

        Mokytoja A. Pileckienė supažindino mokinius su XX a. vykusiomis pabėgėlių bangomis. Pamokos metu mokiniai sužinojo, kad tam tikru istorijos  laikotarpiu dėl vienokių ar kitokių priežasčių žmonės bėgo, tikėdamiesi ar turėdami vilties sugrįžti arba negalėdami sugrįžti. „Pabėgėlio“ sąvoką nėra taip lengva apibrėžti,  ypač jei norėtume rasti apibrėžimą, kuris apimtų visas galimas priežastis, kurios asmenis ar žmonių grupes priverčia apleisti nuo seno savo gyvenamas vietas. Jau vien nuo lietuvių išeivių kalboje vartojamos sąvokos: pabėgėlis, tremtinys, išeivis, egzilas, emigrantas, kolonistas, išvietintasis, DP, užsienio lietuvis ir kt.

        4g klasės mokiniai Nojus Jarmala kalbėjo kada Europos istorijoje Vokietijoje atsirado okupacinės zonos, Arminas Bakanovas informavo kokiomis transporto priemonėmis iš Lietuvos bėgo žmonės (šeimos, jų nariai). Erikas Margelis pristatė Lietuvių pabėgėlių pasiskirstymą pasaulyje, profesinę sudėtį ir t.t., Jonė Cibulskaitė kalbėjo apie pabėgėlių atvykimą į Vokietiją ir jų  pasklidimą po pasaulį, baigiantis Antrajam pasauliniam karui  bei apie tai, kad jais  rūpinosi Vakarų sąjungininkai ir Jungtinių tautų organizacijos UNRRA, vėliau IRO. Šie apsiėmė karo audrų išrautus iš savo gimtinių asmenis (DP – displacedpersons = išvietintieji asmenys) laikinai globoti (t.y. juos aprūpinti maistu, apranga bei pastoge) ir suteikti jiems pagalbą grįžtant į savo namus arba ieškant naujų juos priglaudžiančių kraštų. Gabrielė Merkininkaitė supažindino su bendra pabėgėlių situacija po antrojo pasaulinio karo,  Monika Budreikaitė kalbėjo apie pabėgėlius prasidėjus Antrajam pasauliniam karui. Mokiniai atsakinėjo anglų kalba, išsakė savo nuomonę. Juk po antrojo pasaulinio karo kai atvyko lietuviai pabėgėliai į Vakarų Vokietiją taip pat susidūrė su kalbos barjeru. Nes reikėjo mokėti vokiečių arba anglų kalbas. Nežiūrint į tai kad daugelis jų nemokėjo kalbos jie buvo priimti, pamaitinti, jiems buvo suteikta gyvenamoji vieta.

        Anglų kalbos mokytoja Ilona Akromienė pristatė XXI a. pabėgėlių problemą. Mokiniai žiūrėjo tris filmukus (1. Whatdoes it mean to be a refugee? – Benedetta Berti andEvelienBorgman; 2. The UN RefugeeAgency: Our Story; 3. https://www.youtube.com/watch?v=KX0Db8L6Jso RefugeeCrisis: What’sTheWorld’sResponsibility?) ir anglų kalba diskutavo apie šių dienų esamas problemas. Pirmiausiai mokiniai buvo prašomi paaiškinti kuo skiriasi tokios sąvokos kaip „pabėgėlis“ ir „imigrantas“. Kokie yra esminiai skirtumai tarp tokį statusą turinčių žmonių? Taip pat buvo aiškinamasi dėl kokių priežasčių žmonės tampa pabėgėliais, koks sunkus būna jų nueitas kelias, kol jie pasiekia „išsvajotąją“ šalį, su kokiomis problemomis jie susiduria ir kaip jiems sekasi gauti prieglobstį svečiose šalyse. Mokiniai taip pat buvo supažindinti su šių dienų pabėgėlių srautais iš įvairiausių pasaulio šalių. Buvo tiksliai įvardinti pabėgėlių skaičiai, kurie yra labai dideli ir nustebino besiklausančiuosius. Taip pat buvo diskutuojama ir apie pagalbą šiandienos pabėgėliams, kad toli gražu ne pačios turtingiausios pasaulio valstybės jiems padeda ir kad kai kurios Europos Sąjungos šalys iš viso atsisako įsileisti pabėgėlius į savo teritorijas. Esminis klausimas buvo kaip kiekvienas iš mūsų galėtumėm prisidėti prie pagalbos kitataučiams atvykėliams.Mokiniams taip pat  buvo pateiktas klausimas: ar priimtumėte šių dienų pabėgėlius iš Sirijos, Libijos ir kt. į savo šeimas? Taip kaip priėmė lietuvius pabėgėlius po antrojo pasaulinio karo vokiečių šeimos ir ne tik. Mokiniai atsakė, kad vargiai, nes bijotųsi.

        Pamokos metu mokiniai pildė savo  užrašuose Vennus schema, surado du skirtumus ir du panašumus, bandė  įžvelgti būdus kaip spręsti pabėgėlių problemą šiandien. Mokytojai įvertino mokinius.

        Pamokoje dalyvavusi gimnazijos direktorė Jurgita Mozerienė pasidžiaugė gimnazistų atsakingumu ir noru pažinti. Ji prisiminė, kaip su šioje 4g grupėje besimokančiais keliais mokiniais ir jų  mokytoja Ilona Akromiene projekto metu lankydamiesi Vokietijoje realiai susidūrė su pabėgėlių istorijomis ir kaip svarbu tai žinoti bei suvokti kas vyksta šiandien.

        Nuotolinė netradicinė integruota istorijos ir anglų kalbos pamoka „Karas ir pabėgėlių vaikai” manome buvo naudinga mokiniams ir mokytojams. Kiekvienas turime žinoti, kad tam tikru istorijos  laikotarpiu dėl vienokių ar kitokių priežasčių žmonės bėgo, bėga bei bėgs, tikėdamiesi ar turėdami vilties sugrįžti arba neturėdami vilties sugrįžti.

 

Mokytojos Audronė Pileckienė
Ilona Akromienė

Nuotraukos  iš https://www.delfi.lt/news/ringas/lit/dinge-pamesti-ir-pamirsti-antrojo-pasaulinio-karo-vaikai-bado-ir-mirties-keliu-i-pazadetaja-zeme-lietuva.d?id=82853355

https://www.15min.lt/naujiena/aktualu/pasaulis/ett-atsisakiusios-priimti-pabegelius-lenkija-vengrija-cekija-pazeide-es-teise-57-1298566

 

[wpgmza id="1"]

KONTAKTAI

Lazdijų Motiejaus Gustaičio gimnazija

Adresas:

Vytauto g. 13, LT-67122 Lazdijai

Įmonės kodas: 190608487

SD draudėjo kodas: 580118

Direktorė Erika Poškevičienė

Tel.: (8 318) 51133

El.p.: info@lazdijugimnazija.lt