Vytauto g. 13, LT-67122, Lazdijai

(8 318) 51133

info@lazdijugimnazija.lt

KELIONĖ Į VARŠUVĄ SUSTIPRINO PAŽINIMO DŽIAUGSMĄ

Kovo 23-24 dienomis mūsų gimnazijos 5-4g klasių žingeidžių ir mylinčių keliones mokinių grupė nutarė apsilankyti Lenkijos sostinę – Varšuvą. Kartu keliavo mokytojos Laima Čepulienė ir Asta Eidukaitienė. Na, o grupę lydėjusi gidė Laima Filomena įdomiai ir išradingai papasakojo Lenkijos ir Varšuvos istoriją, parodė išskirtines sostinės vietas.

Varšuva – miestas, įsikūręs prie Vyslos upės, yra garsus ir plačiai žinomas ne tik Europoje, bet  ir visame pasaulyje. Ne veltui Varšuva yra Lenkijos mokslinis, politinis, kultūrinis ir ūkinis centras. Didingi pastatai, menantys skirtingas meno stilių epochas, architektūriniai paminklai, simbolizuojantys tam tikrus Lenkijos istorijos etapus, bažnyčių įvairovė – visa tai leidžia pajusti Lenkijos pasididžiavimą, taip pat labiau pažinti šalies kultūrą ir istoriją.

Pažintį su Varšuva ir gražiausiomis senamiesčio vietomis pradėjome pėsti. Aplankėme Karališkąjį traktą, Šv. Jono Krikštytojo katedrą, Senąją Turgaus aikštę, Pilies aikštę su Zigmanto II-jo Vazos kolona, Šv. Kryžiaus bažnyčią, kurioje palaidota kompozitoriaus Šopeno širdis, Barbakano gynybines sienas. Na, o lankantis Karalių rūmuose, išradingoji gidė  pateikė užduotį. Mokiniai, pasiskirstę į grupes, atidžiai apžiūrinėdami eksponatus, klausinėdami muziejaus darbuotojų, naršydami internete, atsakė į 15 klausimų. Nugalėtojų komanda (Miglė, Augustė ir Monika) „užsidirbo“ prizą.

Vėliau apžvalginės ekskursijos po Lenkijos sostinę metu aplankėme žymiausius objektus – ginybinį fortą „Citadelė“, paminklą, skirtą garsiausiam ir žymiausiam lenkų pianistui bei kompozitoriui F. Šopenui,  stebėjome, kaip keičiasi garbės sargyba prie Amžinosios ugnies – žuvusiųjų už Lenkijos laisvę simbolio. Pravažiavę Marszalkowska prospektu, išvydome, šiuolaikinius Varšuvos dangoraižius, Didįjį Teatrą, paminklą Varšuvos sukilėliams ir garsiąją J. Stalino „dovaną“  Varšuvai – Kultūros ir mokslo rūmus, kur 30 – tame aukšte (114 m aukštyje) yra įrengta apžvalgos aikštelė, į Varšuvą žvelgėme iš paukščio skrydžio. Nuo šios aikštelės atsiveria įspūdingas panoraminis reginys, atskleidžiantis sostinės galybę bei prikaustantis lankytojo žvilgsnį. Apsilankėme šiuose rūmuose veikusioje nuostabaus grožio ir „minkštumo“ vorų ir skorpionų parodoje.

Antrą kelionės dieną apžiūrėjome  Lenkijos „žaliąjį perliuką“ –  Varšuvos universiteto biblioteką – tikrą miestą sode! Ši biblioteka laikoma viena iš trijų reikšmingiausių Lenkijos informacijos lobynų. Ji kartu su sodu yra atviri visuomenei. Deja, galėjome tik pasigrožėti šiuo įspūdingu pastatu iš išorės, kadangi jis pradeda veikti tik nuo balandžio 1 dienos.

Vėliau nuvykome į Koperniko mokslo centrą. Šį technologijų muziejų geriausiai būtų vadinti laboratorija. Čia nėra jokių gidų ar popierinių informacinių bukletų, kuriuose būtų pasakojama istorija. Prie kiekvieno eksponato kabo tik instrukcija.  Pažinti jį privalo pats lankytojas- liesdamas, klausydamas, ragaudamas ar žiūrėdamas. Magnetinė kortelė, kurią gauni muziejuje, tampa tavo atminties kortele. Prie eksperimentų esantys skaitytuvai įrašo kiekvieno bandymo duomenis, nuotraukas ir kt. informaciją. Vėliau išsiunčia juos į lankytojo registracijos metu pateiktą el. p. dėžutę. Ten gali gauti savo atvaizdą po paties pasidarytos plastinės operacijos arba sužinoti, ar tavo reakcija tokia pat greita, kaip Pietų Amerikoje gyvenančios salamandros, kuri medžioja liežuviu. Muziejuje svajonės tampa realybe. Atlikome daugybę smagių eksperimentų, patyrėme tikrąjį pažinimo džiaugsmą.

Kupini pačių geriausių įspūdžių, įvairių potyrių atsisveikinome su Varšuva, į kurią dar norisi sugrįžti.