Vytauto g. 13, LT-67122, Lazdijai

(8 318) 51133

info@lazdijugimnazija.lt

Įspūdinga pažintinė 5B klasės mokinio Gusto Valaikos kelionė į šiltuosius kraštus

Neseniai mūsų šeima susiruošė aplankyti Tenerifės salą. Susikrovėme lagaminus ir išvažiavome į Varšuvos oro uostą. Ten pralaukėme beveik 5 valandas ir išskridome į Tenerifę.

Tik atvykę apsistojome 4 žvaigždučių viešbutyje „Orotava“, susipažinome su jo teikiamomis paslaugomis ir pramogomis. Antrą dieną nuėjome prie vandenyno pažiūrėti, ar jis kuo nors skiriasi nuo mūsų Baltijos jūros. O taip, skiriasi!

Kitą dieną traukinuku nuvažiavome iki Loro parko, kuriame yra geriausias zoologijos sodas-parkas visoje Europoje. Ten pamatėme labai daug nematytų gyvūnų, taip pat lankėmės ruonių, delfinų ir orkų šou, per kuriuos šie protingi gyvūnai rodė įvairiausius triukus. Ėjome ir stikliniu tuneliu, o aplink mus plaukiojo įvairiausios žuvys. Kitą dieną deginomės.

Norėdami kuo daugiau pamatyti, su gide išvažiavome aplankyti 1000 metų medžio, apžiūrėjome didžiulį kalnų tarpeklį, apsilankėme žvejų kaimelyje Masca ir stebėjome Teidės ugnikalnį. Gidė kalbėjo rusiškai, todėl aš nieko nesupratau, bet man tai buvo ne bėda, nes tėvai viską išvertė. Labiausiai patiko Teidės ugnikalnis. Į jį mes važiavome serpantinais. Važiuodami atgal buvome debesyse! Na, gal ir ne devintam danguj, nes buvo truputį baugoka ir labai keista. Taip pat didelį įspūdį paliko greitas važiavimas tuneliu, kuriame buvo filmuojamos garsiojo filmo „Greiti ir įsiutę“ 6 ir 7 dalys.

Gaila, bet greitai prabėgo laikas ir jau kitą dieną turėjome išskristi. Paskutinę dieną vaikštinėjome po miesto įžymias vietas ir pirkome lauktuves namiškiams. Taip pat ir dantys iškrito paskutinę dieną.

Kelionė labai patiko. Pamačiau akims neįprastų dalykų, daug sužinojau apie Tenerifę. Norėčiau aplankyti daugiau šalių, bet dėl to turėsiu gerai mokytis.

Taigi ką įdomaus sužinojau apie Tenerifę?

Pasirodo, Tenerifės sala susidarė iš ugnikalnių uolienų. Ji yra Kanarų salose, Ispanijoje. Joje vyksta labai daug švenčių, žmonės ten labai geri ir vaišingi, bet nacionalinių valgių ten yra labai mažai. Dar sužinojau, kad prieš daug metų aborigenai nepakluso Afrikos karaliams ir už tai juos ištrėmė į Tenerifę. Taip atsirado pirmieji Tenerifės gyventojai. Tenerifę valdė 9 karaliai broliai, kurie turėjo maždaug po tiek pat žemės. Po kelių šimtų metų ispanai pažiūrėjo, kad jie ten labai gerai gyvena ir kad Tenerifė yra geras susisiekimo centras, ir įsigeidė patys to gėrio.  Taigi ispanai pasiuntė apie 900 karių, kad užgrobtų Tenerifę, bet sveiki sugrįžo tik 200. Ispanai nenurimo: antrą kartą vėl pasiuntė apie 900 karių, bet vėl sugrįžo tik 200. Trečią kartą ispanai jau nusiuntė kelis gudrius derybininkus ir 5 broliai pasirašė sutartį, kad sutinka su jų sąlygom, o kiti 4 nepasirašė. Taip ispanai įkėlė vieną koją į Tenerifę. Deja, maždaug po 2 metų jie klasta vis tiek atėmė iš tų brolių afrikiečių jų  žemes ir dabar Tenerifė priklauso Ispanijai.

Linkiu ir jums apsilankyti šioje įspūdingoje šalyje. Garantuoju – patiks.