Chemija nėra lengvas mokslas. Tačiau jo lengviau mokytis ir jį suprasti per eksperimentinę veiklą, kai mokiniai patys išbando, pačiupinėja, patiria. O , jei ir po tokios veiklos, lieka daug teorinių neaiškumų, nieko tokio: atlikdami laboratorinius darbus, mokiniai ugdo saugaus darbo įgūdžius, mokosi dirbti komandoje, būti atsakingais tausojančiais aplinką vartotojais, kelia ( nebūtinai cheminius) klausimus, į kuriuos ieško atsakymų šiandien arba ieškos po kelių metų.
Rugsėjo mėnesį įrengtoje, o lapkrity iškilmingai atidarytoje puikioje gimnazijos gamtos mokslų laboratorijoje nuolat vyksta darbas: pamokų metu mokiniai kartu su mokytojais atlieka praktikos ir laboratorinius darbus, po pamokų – aplinkotyros būrelio nariai vykdo tiriamąją ir eksperimentinę veiklą. Jaunieji gamtininkai tyrė vandenį, augino kristalus, atliko neutralizacijos reakcijas, ieškojo Auksinės taisyklės ir Fibonačio skaičių sekos gamtoje, užpuolus speigams, gamino ekologiškas lesyklėles.
Žinoma, dar suplanuota daug darbų ateičiai: reikia išmokti naudotis automatinėmis mikropipetėmis, pH matuokliais, centrifugomis, kita įranga, ištirti oro užterštumą, atlikti pakartotinius vandens tyrimus, parengti tiriamojo darbo pristatymą gamtos mokslų konferencijai.
O kad veikla būtų dar įvairesnė, vasario pradžioje aplinkotyros būrelio nariai kartu su vadove Asta Eidukaitiene vykome į Druskininkus. Apžiūrėjome ledo skulptūras (tiesa, nepalankus oras buvo jas šiek tiek apgadinęs), ieškojome savo zodiako, o vėliai smagiai praleidome laiką Train your Brain – escape room pabėgimo kambariuose. Pasiskirstę į tris komandas , bandėme atrakinti M. K.Čiurlionio, SPA ir Svyno Todo kirpyklos duris. Kad įveikti visas užduotis, prireikė ir biologijos, ir matematikos, ir muzikos žinių, ir loginio mąstymo…ir pagalbos telefonu.
Grįžome pilni įspūdžių ir geros nuotaikos.
2gc mokinė Liucija Eidukaitytė